پنج تانکر تحریمی ایران از تنگه هرمز گذشتند

نامه نیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 12:42
عبور ۵ نفتکش‌ تحریمی ایران از تنگه هرمز با وجود محاصره آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که ۵ فروند نفتکش تحت تحریم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) و منتسب به ایران در حال عبور از این آبراه راهبردی هستند.بر اساس داده‌های ردیابی، این نفتکش‌ها که همگی در زمره «ناوگان سایه» طبقه‌بندی می‌شوند با وجود حضور نظامی آمریکا در منطقه از مسیرهای تعیین‌شده از سوی ایران تردد می‌کنند و برخی از آن‌ها سابقه طولانی در حمل محموله‌های نفتی ایران و روسیه دارند.

تنگه هرمز مجددا بسته شد

سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: ️جمهوری اسلامی ایران پیرو توافقات قبلی در مذاکرات صورت گرفته با حسن نیت با عبور تعداد محدودی از کشتی های نفتکش و تجاری از تنگه هرمز به صورت مدیریت شده موافقت نمود‌. ولی متأسفانه آمریکایی ها با بدعهدی های مکرر که در سابقه خود دارند همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان به اصطلاح محاصره، ادامه می دهند.

️به همین دلیل کنترل تنگه هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگه راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد.

️اعلام میدارد تا زمانی که آمریکا به آزادی کامل تردد شناورها از مبدا ایران به مقصد و از مقصد به مبدا ایران پایان ندهد، وضعیت تنگه هرمز به شدت کنترل و به حالت قبلی باقی می ماند.

 

 

 

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.