دو نفتکش در مسیر عبور از تنگه هرمز برگشت خوردند / استمرار محاصره ایران توسط ترامپ مجددا تنگه هرمز را مسدود کرد

خبرآنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 14:47
پس از آنکه سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا از بازگشت وضعیت تنگه هرمز به قبل خبر داد، رسانه‌ها از متوقف شدن دو نفتکش در حال عبور بدون مجوز از تنگه هرمز خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری رویترز خبر داد که دو کشتی تجاری که ساعاتی پیش قصد عبور از تنگه هرمز را داشتند با اخطار نیروهای مسلح ایران مجبور به بازگشت شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از سازمان عملیات دریانوردی تجاری انگلیس از شلیک به سمت این کشتی‌ها خبر داده‌است، اما تاکید کرده که خدمه هر دو کشتی در امنیت هستند.

کمتر از ۲۴ ساعت پیش، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازگشایی تنگه هرمز در چارچوب توافق آتش‌بس ۱۹ فروردین پس از اعلام آتش‌بس در لبنان خبر داده‌بود.

اما پس از بیانیه ایران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی اعلام کرد که تا زمان رسیدن به توافق با ایران به محاصره دریایی بنادر ایران ادامه خواهد داد.

این بیانیه رئیس جمهور آمریکا باعث شد که سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اعلام بازگشایی تنگه هرمز، خبر از بازگشت وضعیت به قبل از بیانیه ایران بدهد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.