ناکامی‌های پی‌درپی در مقابل ایران نشان داد آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

صدا و سیما شنبه 29 فروردین 1405 - 16:23
یک تحلیلگر پاکستانی با اشاره به شکست اهداف واشنگتن در قبال ایران، تاکید کرد که آمریکا دیگر توان تحمیل اراده خود را ندارد و از جایگاه ابرقدرتی فاصله گرفته است.

ناکامی‌های پی‌درپی در مقابل ایران نشان داد آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «صابر ابو مریم» تحلیلگر و رئیس بنیاد فلسطین پاکستان، در پیامی در شبکه‌های اجتماعی با ارائه تحلیلی از تحولات مرتبط با ایران، به ارزیابی جایگاه قدرت ایالات متحده پرداخت.

وی در ابتدای این پیام با تعریف مفهوم «قدرت» نوشت که قدرت به معنای توانایی تحمیل اراده بر دیگران است؛ معیاری که به گفته او، عملکرد آمریکا در قبال ایران نشان می‌دهد این کشور از آن برخوردار نیست.

 این تحلیلگر پاکستانی سپس به مجموعه‌ای از اهداف اعلامی یا مورد ادعای آمریکا اشاره کرد و گفت: واشنگتن در تحقق هیچ یک از این اهداف موفق نبوده است. به گفته وی، آمریکا قصد «تغییر نظام» در ایران را داشت، اما ناکام ماند، به دنبال «کنترل منابع نفتی» بود که محقق نشد و تلاش برای «دستیابی به برنامه هسته‌ای و اورانیوم» نیز به نتیجه نرسید.

ابو مریم همچنین افزود: طرح‌های آمریکا برای «تجزیه ایران»، «تغییر رهبری»، «ایجاد اختلاف میان مردم»، «راه‌اندازی شورش» و «گسترش بی‌ثباتی و هرج‌ومرج» نیز با شکست مواجه شده است. 

وی در جمع‌بندی این موارد تاکید کرد: ناتوانی آمریکا در تحقق این اهداف نشان می‌دهد این کشور دیگر قادر به تحمیل اراده خود بر دیگران نیست و بنابراین نمی‌توان آن را یک ابرقدرت دانست. رئیس بنیاد فلسطین پاکستان در پایان، این تحولات را نشانه‌ای از تغییر موازنه قدرت در سطح منطقه‌ای و جهانی ارزیابی کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.