سن ابتلا به بیماری‌های مزمن کاهش یافت

بهداشت نیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 16:33

به گزارش بهداشت نیوز، نویسنده‌ اول این تحقیق از گروه تخصصی پروفسور «هوالیانگ لین» در دانشگاه «سان یات-سن» گفت: مطالعه‌ ما نشان می‌دهد که آلودگی هوا فقط یک عامل خطر برای بیمار شدن نیست بلکه مانند یک شتاب‌دهنده‌ خاموش عمل می‌کند که سالم‌ترین سال‌های زندگی افراد را از آنها می‌گیرد.

متخصصان با استفاده از سوابق پزشکی تا ۱۵ سال، اولین زمان بروز علائم را در مورد ۷۸ نوع بیماری و در ۳۹۶ هزار نفر در انگلیس پیگیری کردند که این آمار شامل بیش از ۹۰۰ هزار مورد بستری در بیمارستان هم بوده است.

افراد تحت مطالعه همگی بین ۳۹ تا ۷۰ سال سن داشتند که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ داوطلبانه به بانک زیستی انگلیس پیوستند. هر فرد اطلاعاتی از جمله سن، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف الکل و فقر را ارائه کرده بود که می‌توانست در تجزیه و تحلیل آلودگی هوا لحاظ شود.

به گزارش گاردین، متخصصان خاطرنشان کردند: قابل توجه‌ترین یافته، وسعت و شدت تأثیر ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بود. ما دریافتیم که آلاینده‌های هوا به طور قابل توجهی با شروع زودهنگام بیماری‌های مزمن مختلف مرتبط هستند و تقریبا هر سیستم اندام اصلی را در بر می‌گیرند. ما به ویژه از حساسیت بالای اختلالات عصبی و روانی در تماس با آلودگی هوا شگفت‌زده شدیم.

این موارد شامل اسکیزوفرنی، پارکینسون، زوال عقل و ... می‌شود.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.