رئیس جمهور لبنان از قاتل تشکر کرد اما از ایران نه!

همشهری آنلاین شنبه 29 فروردین 1405 - 17:01
نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله ضمن حملات شدید به وادادگی دولت لبنان، تأکید کرد که این جنبش همچنان به مقاومت ادامه خواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمود قماطی» امروز شنبه در خصوص آتش‌بس در این کشور گفت: از ایران تشکر می‌کنیم که از طریق اهرمهای فشار بین‌المللی توانست آتش‌بس را تحمیل کند.
قماطی در جریان بازدید از جنوب لبنان ضمن انتقاد شدید از عدم قدردانی دولت لبنان از این اقدام ایران، افزود: دولت به جای اینکه کارتهای خود را حفظ کند، قدم به قدم به سمت خفت و خواری و نابودی حاکمیت حرکت می‌کند.
وی در انتقاد از اظهارنظر رئیس جمهور لبنان درباره ترامپ پس از برقراری آتش‌بس، گفت: رئیس جمهور از قاتل و مجرم تشکر کرد ولی از ایران که ما را نجات داد، تشکر نکرد.
ریاست جمهوری لبنان اخیرا خبر داد که دونالد ترامپ در تماس تلفنی با جوزف عون، خبر آتش‌بس را به وی ابلاغ کرد.
ریاست جمهوری لبنان گفت که عون «از تلاش‌های ترامپ برای آتش‌بس در لبنان و تضمین صلح و ثبات پایدار تشکر کرد».
قماطی با تأکید بر اینکه دست مقاومت لبنان همچنان روی ماشه باقی خواهد ماند، خاطر نشان کرد: کاسه صبر لبریز شد و صبر راهبردی به پایان رسیده است.
این مقام حزب الله با اشاره به اینکه دبیر کل حزب الله نقشه راه مفصلی برای مرحله پساجنگ دارد، عنوان کرد: مقاومت لبنان، سرنوشت را تعیین خواهد کرد. لذا اگر رئیس جمهور و نخست وزیر به دنبال مذاکرات مستقیم باشند، راه ما با آنان متفاوت خواهد بود.
وی با بیان اینکه مدت زمان آتش‌بس منوط به واقعیتهای میدانی خواهد بود، گفت که حزب الله آماده است تا با هر گونه نقض توافقی از سوی اسرائیل، مقابله کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.