تونل زمان| اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر/ دور افتخار با اسب!

خبرورزشی سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 19:37
استقلال ۲۰ سال قبل در چنین روزی اولین قهرمانی خود در عرصه رقابت‌های لیگ برتر را جشن گرفت.

استقلال طلسم قهرمان‌نشدن خود در پیکارهای لیگ برتر را اول اردیبهشت ۱۳۸۵ شکست.

لیگ برتر در کشورمان در حالی از پاییز ۱۳۸۰ آغاز شد که استقلال تا هفته پایانی پنجمین دوره هنوز نتوانسته بود با جام قهرمانی آن عکس یادگاری بگیرد ولی طلسم مذکور سرانجام در اول اردیبهشت ۱۳۸۵ شکسته شد و استقلال در روزی که بالغ بر ۸۰هزار تماشاگر خود را درون استادیوم آزادی می‌دید، توانست برق شیراز را با ۴ گل شکست دهد و به مقام اول پنجمین دوره پیکارهای لیگ حرفه‌ای دست یابد. عنوانی که در سایه هدایت امیر قلعه‌نویی و در دوران مدیرعاملی حسین قریب حاصل شد.

البته آبی‌پوشان ۲ مرتبه دیگر نیز همراه با امیر فاتح لیگ برتر شدند و چهارمین و آخرین قهرمانی آن‌ها در عرصه مذکور به بهار ۱۴۰۱ برمی‌گردد که با سرمربیگری فرهاد مجیدی توانستند بدون شکست فاتح بیست‌ویکمین دوره لیگ شوند.

نکته جالب توجه در آن روز، بی‌نظمی هنگام برگزاری مراسم اهدای کاپ قهرمانی استقلال بود به طوری که همزمان با برگزاری آن، یک اسب‌سوار که بعدا مشخص شد بیرون ورزشگاه ۱۰۰هزار نفری مشغول تمرین بود، همراه با اسب خود به داخل مجموعه آمد و روی پیست تارتان به افتخار استقلالی‌ها دور زد!

بیشتر بخوانید: مذاکرات محرمانه با مهاجم استقلال در کویت/ دلالان شبانه بهترین بازیکن آبی‌ها را جدا کردند

استقلال 1384

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.