کشف استارلینک در پشت بام واحد تجاری محله فرشته تهران

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 20:27
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف و ضبط گیرنده‌های غیرمجاز «استارلینک» در پشت‌بام یک واحد تجاری در محله فرشته تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و اقدامات اطلاعاتی، مشخص شد فردی با سوءاستفاده از جایگاه حقوقی خود در یک شرکت بازرگانی اقدام به تهیه و در ادامه استفاده از این دستگاه‌ها برای ارتباط با شبکه‌های جاسوسی دشمن کرده است.

ماموران سازمان اطلاعات پلیس پایتخت با حضور در محل، گیرنده‌های استارلینک غیرمجاز را کشف کردند ؛ بررسی‌ها نشان داد مدیرعامل شرکت هیچ اطلاعی از فعالیت‌های متهم نداشته و وی با بهره‌گیری از عنوان شرکت، اقدام به سودجویی و برقراری ارتباط مستمر با خارج از کشور و شبکه‌های معاند کرده است.

نهایتا با محرز شدن اقدامات مجرمانه این متهم ، این شخص روز جاری ( سه شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۵ ) دستگیر و حال حاضر اقدامات قانونی و قضایی در خصوص این متهم در جریان است.

پلیس تاکید می‌کند که بخش قابل توجهی از اقدامات جاسوسی در تهران با دستگاه‌های استارلینک انجام می‌شود ؛ لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس و دیگر نهادهای امنیتی کشور اطلاع رسانی کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.