تاکنون تصمیمی برای حضور در مذاکرات اسلام‌آباد گرفته نشده

تابناک سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 20:41
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد که محاصره دریایی،‌نقض حقوق بین الملل و آتش بس است.

به گزارش تابناک به نقل از وزارت امور خارجه، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: تعرض به کشتیرانی و تجارت آزاد در دریاها یک نقض بسیار خطرناک است،‌به خاطراینکه اگر این باب شود،  اساسا آزادی دریانوردی مورد خطر قرار می گیرد.

وی تصریح کرد که اقدام آمریکا در حمله به کشتی های ایران، راهزنی دریایی و تروریسم دولتی است، این اقداماتی که آمریکا انجام می دهد، این نکات را که کنار هم می گذاریم، نیت آمریکا را زیر سئوال می برد، ما از همان اول هم به آمریکا بی اعتماد بودیم،‌در طول چهل روز دفاع جانانانه از کشور که طرف متجاوز به هیچ یک از اهدافش نرسید با وجود جنایات زیادی که مرتکب شدند، در این جنگ خیلی به ما آسیب رساندند، رهبر ما و فرماندهان ما را شهید کردند، اما با مقاومت جانانه مردم و نیروهای مسلح به اهدافشان نرسیدند، .

بقائی حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پاکستان را بیانگر رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود، اما روند دیپلماتیک باید نتیجه محور باشد و هر گاه جمهوری اسلامی ایران به چنین جمع بندی برسد، تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی تصریح کرد تا الان تصمیمی برای حضور در مذاکرات اسلام‌آباد گرفته نشده است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.