گزارش سی‌ ان‌ ان از کاهش شدید ذخایر موشک‌های کلیدی آمریکا

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 23:42
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: ارتش آمریکا در جنگ علیه ایران نیمی از ذخیره موشک‌ های نقطه‌زن، تاد و پاتریوت را مصرف کرده است. 

گزارش سی‌ ان‌ ان از کاهش شدید ذخایر موشک‌های کلیدی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در گزارش سی‌ ان‌ ان آمده است: بر اساس تحلیلی که مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا (CSIS) انجام داده، ارتش این کشور دست کم ۴۵ درصد از ذخایر موشک‌های تهاجمی دوربرد، نیمی از موشک‌های «تاد» و نزدیک به ۵۰ درصد از موشک‌های پدافندی «پاتریوت» خود را در جنگ با ایران مصرف کرده است؛ این آمار با داده‌های محرمانه پنتاگون همخوانی دارد.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا همچنین حدود ۳۰ درصد از ذخایر موشک‌های تاماهاوک، بیش از ۲۰ درصد از موشک‌های دوربرد هوا به سطح و حدود ۲۰ درصد از موشک‌های «اس‌ام-۳» و «اس‌ام-۶» خود را مصرف کرده است و جایگزینی آنها چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد.

این گزارش می‌افزاید که اگرچه پنتاگون قرارداد‌هایی برای افزایش تولید موشک امضا کرده است، اما زمان تحویل این آنها حتی با افزایش ظرفیت تولید، سه تا پنج سال تخمین زده می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی پیش‌تر گزارش داده بودند که دولت آمریکا قصد دارد نقش شرکت‌های خودروسازی را در تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی افزایش دهد. در همین راستا، از شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز و فورد خواسته شده تا ظرفیت‌های صنعتی خود را برای تولید اقلام نظامی گسترش دهند. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.