فوری | عقب‌نشینی دوباره آمریکا؛ ترامپ آتش‌بس با ایران را تمدید کرد

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 00:06
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد به درخواست مقامات پاکستان با تمدید آتش‌بس با ایران موافقت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، یو اس‌ای تودی اعلام کرد دونالد ترامپ مدت آتش‌بس با ایران را تمدید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده است: بر اساس درخواست مقامات پاکستان از ما خواسته شده حملات خود به ایران را تا زمانی که مقامات عالی آن بتوانند پیشنهاد یکپارچه ارائه دهند، متوقف کنیم.

وی با تأکید بر این که به ارتش دستور داده محاصره را ادامه دهند و آماده باشند، در عین حال با عقب‌نشینی دوباره از مواضع خصمانه خود،گفته که آتش‌بس تا زمانی که پیشنهادات ایران را دریافت کند و بحث‌ها به نتیجه برسد، تمدید خواهد شد.

ترامپ که با ایستادگی ایران بر مواضع خود و پاسخ قاطع نیروهای مسلح کشورمان به تهدیدات‌ و نقض عهد آمریکا در تنگه هرمز مواجه شده، این ادعا را هم مطرح کرده که آماده حمله به ایران در صورت عدم توافق بوده اما با تمدید آتش‌بس موقت، فعلاً گزینه حمله را کنار گذاشته است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.