به گزارش همشهری آنلاین، یو اسای تودی اعلام کرد دونالد ترامپ مدت آتشبس با ایران را تمدید کرده است.
رئیسجمهور آمریکا ادعا کرده است: بر اساس درخواست مقامات پاکستان از ما خواسته شده حملات خود به ایران را تا زمانی که مقامات عالی آن بتوانند پیشنهاد یکپارچه ارائه دهند، متوقف کنیم.
وی با تأکید بر این که به ارتش دستور داده محاصره را ادامه دهند و آماده باشند، در عین حال با عقبنشینی دوباره از مواضع خصمانه خود،گفته که آتشبس تا زمانی که پیشنهادات ایران را دریافت کند و بحثها به نتیجه برسد، تمدید خواهد شد.
ترامپ که با ایستادگی ایران بر مواضع خود و پاسخ قاطع نیروهای مسلح کشورمان به تهدیدات و نقض عهد آمریکا در تنگه هرمز مواجه شده، این ادعا را هم مطرح کرده که آماده حمله به ایران در صورت عدم توافق بوده اما با تمدید آتشبس موقت، فعلاً گزینه حمله را کنار گذاشته است.












