واکنش عراقچی به حمله آمریکا به کشتی تجاری

خبرآنلاین چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 00:59
وزیر خارجه ایران در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا نوشت: ایران به‌خوبی می‌داند چگونه با محدودیت‌ها مقابله کند، چگونه از منافع خود دفاع کند، و چگونه در برابر قلدری‌ها ایستادگی کند.

به گزارش خبرآنلاین، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به حمله اخیر آمریکا به یک کشتی تجاری و اقدام به گروگان‌گیری خدمه آن، این اقدامات را نقض آشکار آتش‌بس و اقدامی جنگی توصیف کرد.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به محاصره بنادر ایرانی تأکید کرد: «محاصره بنادر ایران یک اقدام جنگی و در نتیجه نقض آتش‌بس محسوب می‌شود. حمله به یک کشتی تجاری و به گروگان گرفتن خدمه آن، نقضی بزرگ‌تر و غیرقابل قبول است.»

وزیر خارجه کشورمان در ادامه با تأکید بر توانمندی‌های ایران برای مقابله با فشارهای خارجی افزود: «ایران به خوبی می‌داند چگونه با محدودیت‌ها مقابله کند، چگونه از منافع خود دفاع کند، و چگونه در برابر قلدری‌ها ایستادگی کند.»

مقامات ایرانی بارها هشدار داده‌اند که به هرگونه تهدید علیه منافع ملی پاسخ قاطع خواهند داد.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.