گوترش: تمدید آتش‌بس، فرصتی برای صلح پایدار با ایران است

مشرق نیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 07:44
دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از اعلامیه ترامپ در تمدید آتش‌بس با ایران، آن را فرصتی برای برقراری صلح پایدار تهران و واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش مشرق، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که گوترش از اعلامیه ایالات متحده در مورد تمدید آتش‌بس با ایران استقبال می‌کند.

دوجاریک به خبرنگاران گفت «دبیرکل از اعلام تمدید آتش‌بس از سوی ایالات متحده استقبال می‌کند. این گامی مهم در مسیر کاهش تنش و ایجاد فضای لازم برای دیپلماسی و اعتمادسازی میان ایران و ایالات متحده است.»

این در حالی است که در واپسین دقایق شامگاه سه‌شنبه و در حالی که هنوز چند ساعت به پایان آتش‌بس دو هفته‌ای بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران مانده بود، ترامپ به‌صورت یکجانبه اعلام کرد: «ما آتش‌بس را تا زمانی که ایران پیشنهاد خود را ارائه دهد و بحث‌ها به هر نحوی به پایان برسد، تمدید خواهیم کرد».

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود که گوترش از تمامی طرف‌ها می‌خواهد «از هرگونه اقدامی که ممکن است نظام آتش‌بس را تضعیف کند خودداری کرده و به شکلی سازنده در مذاکرات برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار و بلندمدت مشارکت نمایند.»

برخی منابع ادعا کرده‌اند که اعلام تمدید آتش‌بس یکجانبه از سوی آمریکا، در پاسخ به درخواست رهبران پاکستان برای اعطای فرصت به تهران جهت تدوین پیشنهادهای واحد برای حل و فصل مناقشه اتخاذ شد.

مقام‌های ایران با این‌حال گفته اند که تحت تهدید و محاصره بنادر دریایی ایران، حاضر به مذاکره نیستند و در هر لحظه برای هرگونه ازسرگیری جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، در آمادگی کامل هستند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.