توضیح حضرتی در خصوص زمان بازگشایی اینترنت

الف چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 09:36
رئیس شورای اطلاع‌رسانی اعلام کرد که محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل با پایان جنگ برطرف خواهد شد.

به گزارش فارس، الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار علی محمد نائینی با اشاره به محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل، خبر داد که بعد از پایان جنگ، اینترنت بین‌الملل به وضعیت عادی برمی‌گردد.
گفتنی‌است که با آغاز تجاوز دشمن به کشور، دسترسی به اینترنت بین‌الملل و برخی سرویس‌های آنلاین به دلایل حساس امنیتی با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه شد. این تصمیم با هدف جلوگیری از حملات سایبری، سازمان‌یابی هسته‌های تروریستی، اختلال در هدایت پهپادهای مهاجم، صیانت از امنیت ملی و... اتخاذ شد. 
در حال حاضر با آغاز آتش‌بس در روزهای اخیر بخش‌هایی از خدمات آنلاین از جمله موتور جست‌وجوی گوگل، سرویس جیمیل، گوگل‌مپ، گیت‌هاب و برخی ابزارهای فنی دیگر برای کاربران در دسترس است.
در پایان حضرتی درباره دسترسی خبرنگاران به اینترنت بین‌الملل گفت که خبرنگاران از سرمایه‌های رسانه‌ای کشور هستند و در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای مورد نیازشان محروم کرد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.