آزادی محکوم به قصاص در کهریزک با گذشت اولیای‌دم

صدا و سیما چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 10:11
پرونده یک فقره قتل عمد که سال گذشته در کهریزک استان تهران رخ داده بود، با گذشت اولیای دم به صلح و سازش ختم و محکوم به قصاص آزاد شد.

آزادی یک محکوم به قصاص در کهریزک با گذشت اولیای‌دم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، با تلاش‌های مستمر دستگاه قضایی و مشارکت انجمن حمایت از زندانیان بخش کهریزک و خیرین نیک‌اندیش، پرونده یک فقره قتل عمد که سال گذشته در این منطقه به وقوع پیوسته بود، با رضایت اولیای‌دم و در فضایی آکنده از گذشت و انسان‌دوستی به صلح و سازش منتهی شد.

در جلسه‌ای که با حضور رئیس دادگستری بخش کهریزک، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان، جمعی از خیرین منطقه، وکیل خانواده مقتول و خانواده محکوم برگزار شد، پس از گفت‌و‌گو‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد سازش، اولیای دم با اقدامی ایثارگرانه از حق قصاص خود گذشتند.

رئیس دادگستری کهریزک در این نشست با قدردانی از اقدام بزرگ‌منشانه خانواده مقتول و نقش مؤثر خیرین و انجمن حمایت از زندانیان در تحقق این سازش، بر اهمیت گسترش فرهنگ صلح، گذشت و مصالحه در جامعه تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش از رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی است و در سال‌های اخیر نیز با تأکیدات رئیس قوه قضاییه، تلاش برای حل‌وفصل اختلافات از طریق صلح و سازش و بهره‌گیری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، معتمدان محلی و خیرین بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

علیمحمدی افزود: این اقدام ارزشمند علاوه بر نجات جان یک انسان، می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روحیه همدلی و گذشت در جامعه باشد.

با ثبت رضایت اولیای دم در این پرونده، محکوم به قصاص پس از حدود یک سال آزاد و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.