توهم جدید ترامپ درباره تنگه هرمز

نامه نیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 10:45
ترامپ مدعی شد: ایرانی ها میخواهند تنگه هرمز باز باشد؛ من آن را بستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس جمهور آمریکا گفت: ایرانی‌ها می‌خواهند تنگه هرمز باز باشد اما من آن را بسته‌ام.

به نقل از  خبرآنلاین، ترامپ در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» مدعی شد که ایران نمی‌خواهد تنگه هرمز بسته باشد، اما چون او آن را بسته، پس تهران هم می‌خواهد که بسته باشد! وی در این‌باره نوشت: «ایران نمی‌خواهد تنگه هرمز بسته باشد، آنها می‌خواهند باز باشد تا روزانه ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشند. آنها فقط می‌خواهند بسته باشد چون من آن را کاملا محاصره کرده و بسته‌ام».

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تهدید ایرانیان گفت:  «چهار روز پیش افرادی پیش من آمده و گفتند که ایران می‌خواهد تنگه را فوراً باز کند. [من گفتم] اگر ما این کار را کنیم، هیچوقت نمی‌توانیم با ایران توافق کنیم،مگر اینکه مابقی کشور [ایران] را منفجر کنیم که شامل سران آنها نیز می‌شود!»

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از اعلام آتش بس بود. ترامپ در بیانیه آتش‌بس در تروث سوشال نوشت: 

بنا بر درخواست ارتشبد عاصم منیر و نخست‌وزیر شهباز شریف از پاکستان، از ما خواسته شده است که حمله به کشور ایران را تا زمانی که رهبران و نمایندگان آن‌ها بتوانند به یک پیشنهاد واحد و منسجم دست یابند، متوقف کنیم.

بنابراین، من به ارتش دستور داده‌ام که به محاصره ادامه داده و در تمامی جنبه‌های دیگر در حالت آماده‌باش کامل باقی بمانند؛ لذا برقراری آتش‌بس را تا زمان ارائه پیشنهاد آن‌ها و به نتیجه رسیدن گفتگوها به هر شکلی که باشد تمدید می‌کنم.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.