علت عدم حضور تیم مذاکره‌کننده در دور دوم مذاکرات

نامه نیوز چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 11:50
ایران مانع اصلی مرحله بعدی مذاکرات را اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیحاتی درباره علت عدم حضور تیم مذاکره‌کننده در دور دوم مذاکرات پاکستان ارائه کرد.

به نقل از تسنیم، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم حضور تیم مذاکره‌کننده ایران در اسلام‌آباد، اظهار کرد: شکست آمریکا در دریا و حمله به ناوهای جنگی که باعث عقب‌نشینی آنها شد و همچنین شکار هواپیماها و پهپادهای پیشرفته دشمن و شکست اقدام زمینی یعنی ناکامی در اجرای عملیات در اطراف اصفهان، باعث شد که آمریکا اعلام آتش‌بس کند و دنبال مذاکره با ایران باشد.

وی افزود: در نتیجه دور اول مذاکرات در پاکستان انجام شد که توافقاتی حاصل شد اما چالش‌های جدی هم بود که دلیل آن هم زیاده‌خواهی طرف آمریکایی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بعد از دور اول قرار بود که مذاکرات دور دوم شروع شود اما قرار بود که اقدامات تحریک‌آمیز از ناحیه آمریکایی‌ها انجام نشود که طبق معمول با اقدامات و رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی که از سوی ترامپ صورت می‌گیرد، انجام شد.

مالکی خاطرنشان کرد: محاصره دریایی، حمله به کشتی ایران و همچنین تهدیدات از سوی طرف آمریکایی از جمله دلایلی بود که باعث عدم حضور تیم مذاکره‌کننده در دور دوم مذاکرات در اسلام‌آباد شد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه آقای عراقچی، وزیر امور خارجه در توئیتی اعلام کرد که ایران تنگه هرمز را به‌روی کشتی‌های تجاری و در قالب آن چارچوب توافق‌شده اولیه باز می‌کند، اما همین اقدام ایران نیز با اقدام خصمانه آمریکایی‌ها در ادامه محاصره دریایی همراه شد که همین اقدامات از جمله عواملی بود که تیم مذاکره‌کننده به اسلام‌آباد نرفت.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.