اجرای برنامه‌های هفته زمین پاک در کردستان با مشارکت مردمی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 12:31
سنندج- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان گفت: در هفته زمین پاک مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی و حفاظتی با هدف ارتقای نقش انرژی‌های پاک و افزایش مشارکت جوامع محلی در سطح استان اجرا می‌شود.

فرزاد زندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه‌های امسال اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست کردستان با رویکرد تقویت استفاده از انرژی‌های پاک و جبران آسیب‌های محیط‌زیستی طراحی شده و تلاش شده است با همراهی مردم، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، اثرگذاری این مناسبت افزایش یابد.

وی افزود: چهار محور اصلی برنامه‌ها شامل ارتقای آموزش و آگاهی عمومی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید و انتشار پیام‌های محیط‌زیستی و حضور فعال در رسانه‌ها، اجرای فعالیت‌های اجتماعی مانند پاکسازی عرصه‌های طبیعی، ترویج کاهش مصرف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف و همچنین حفاظت از منابع طبیعی از طریق کاشت نهال در قالب پویش درختکاری «سرو ایران» و احیای مناطق آسیب‌دیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان ادامه داد: در کنار برنامه‌های هفته زمین پاک، در طول سال نیز اقداماتی با محوریت آموزش، مدیریت پسماند و بازیافت، پیشگیری از آلودگی و تخریب خاک و احیای زیست‌بوم‌ها در دستور کار قرار دارد.

زندی در پایان تأکید کرد: امید داریم با همراهی مردم و نهادهای اجرایی، گام‌های مؤثری در جهت توسعه فرهنگ حفاظت از زمین و حرکت به سمت انرژی‌های پاک و ترمیم آسیب‌های زیست‌محیطی برداشته شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.