تلف شدن یک راس مرال در پارک ملی کیاسر

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 13:57
ساری - رئیس پارک ملی کیاسر از مرگ و تلف شدن یک راس مرال در پارک ملی کیاسر خبر داد و گفت: بررسی علت توسط محیط‌بانان ادامه دارد. خبر:

محمد عباس‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات مرگ یک مرال در این منطقه اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه از پوست سر و نیم‌تنه بالای این حیوان هیچ اثری از اصابت گلوله یا ساچمه مشاهده نشده است، اما با توجه به تخریب گسترده بافت‌های نرم بدن، نمی‌توان علت دقیق مرگ این گونه ارزشمند را به طور قطعی اعلام کرد.

وی افزود: محیط‌بانان منطقه جمالدین‌کلا پایش‌های میدانی خود را برای ارزیابی شرایط زیستی سایر گونه‌ها تشدید کرده‌اند تا از وقوع تهدیدات احتمالی برای حیات وحش پیشگیری شود.

به گزارش مهر، مرال یا گوزن قرمز بزرگ‌ترین گونه گوزن ایران به شمار می‌رود و نماد تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی است.

این گونه که در ارتفاعات میان‌بند زندگی می‌کند، نقش مهمی در تعادل اکوسیستم جنگلی دارد و به عنوان گونه‌ای حمایت‌شده، حفاظت از جمعیت آن در استان مازندران، به ویژه در پارک ملی کیاسر، از اهمیت ملی و بین‌المللی برخوردار است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.