تأسیسات گردشگری سمنان توسعه یافت؛ واحد اقامتی و گردشگری جدید آماده پذ

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 14:51
سمنان - معاون گردشگری میراث فرهنگی استان سمنان از صدور پروانه بهره‌برداری یک مجتمع گردشگری و یک خانه‌مسافر در سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: ظرفیت اقامتی و اشتغال‌زایی استان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاهریان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات میراث فرهنگی سمنان اعلام کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها، تقویت خدمات در نخستین ماه سال ۱۴۰۵، دو واحد جدید از نوع تأسیسات تبدیلی به مجموعه تأسیسات گردشگری استان اضافه شد.

وی افزود: در این بازه زمانی، پروانه بهره‌برداری یک مجتمع گردشگری و یک واحد اقامتی از نوع خانه‌مسافر صادر شده است که هر دو از نمونه‌های تغییر کاربری بناهای موجود به کاربری گردشگری به شمار می‌روند.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اهمیت این طرح در توسعه صنعت گردشگری بیان کرد: راه‌اندازی این واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای فعالان این حوزه، به بهبود کیفیت خدمات رفاهی و اقامتی مسافران ورودی به سمنان کمک خواهد کرد و می‌تواند نقش قابل‌توجهی در افزایش رضایت‌مندی گردشگران داشته باشد.

طاهریان همچنین تسهیل فرآیندهای اداری را یکی از رویکردهای اصلی اداره‌کل عنوان کرد و خاطر نشان کرد: افزودن این دو مجموعه بخشی از برنامه ما برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و روان‌سازی صدور مجوزهای گردشگری است.

وی افزود: با احتساب این دو واحد، مجموع تأسیسات گردشگری فعال در استان افزایش یافته و انتظار می‌رود این روند در سال ۱۴۰۵ با استقبال سرمایه‌گذاران و رشد گردشگری داخلی و منطقه‌ای در سمنان ادامه پیدا کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.