قادری: ترامپ در باتلاق گیرکرده و باید به ما امتیاز بدهد / مسدود ماندن تنگه هرمز جهان را با بحران انرژی درگیر می‌کند

خبرآنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 22:34
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت تنگه هرمز تورم فزاینده ای را به اقتصاد جهانی متحمل می کند و البته جهان را هم با بحران انرژی درگیر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جعفر قادری نایب رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به اینکه مسدود شدن تنگه هرمز کشورهای جنوب خلیج فارس را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند گفت: بخش قابل توجهی از انرژی جهان از تنگه هرمز رد و بدل می شود، البته آلومنیوم، هلیوم، کودهای شیمیایی و  ...  هم باید از این تنگه عبور کنند، لذا مسدود شدن چنین آبراهه ای دنیا را با کمبود انرژی و دیگر مواد مورد نیاز روبه خواهد کرد.

به روایت خانه ملت، وی افزود: قطعا؛ بسته شدن تنگه هرمز در طولانی مدت تورم فزاینده ای را به اقتصاد جهانی متحمل خواهد کرد، کما اینکه در طول ۵۰ روز گذشته هم دنیا را با بحران انرژی و چالش های اقتصادی مواجه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تنگه هرمز گلوی آمریکا را فشار داده است و ترامپ با توییت هایی که در خصوص تنگه منتشر می کند بیش از آنکه بخواهد برای ما مشکل ساز باشد جهان را با بحران های اساسی درگیر خواهد کرد.

قادری تاکید کرد: اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در رابطه با تنگه هرمز نشان از  ضعف آمریکا در قبال بازگشایی این آبراهه دارد و هیچ راه برون رفتی هم در این باره ندارد، صراحتا باید بیان کنم که ترامپ در باتلاق گیرکرده و به راحتی نمی تواند از این باتلاق خارج شود.

وی عنوان کرد: معتقدم؛ ترامپ باید امتیاز لازم را به کشورمان بدهد تا بتواند از این مخمصه خارج شود در غیر این صورت همچنان باید سرگردان باشد.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید