اولین کاشت باتری ضربان‌ساز قلب بدون سیم در تبریز

الف شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 23:17
عمل کاشت باتری ضربان‌ساز قلب بدون سیم برای اولین بار در شمال‌غرب ایران با موفقیت در بیمارستان شهید مدنی تبریز انجام شد.

به گزارش فارس، تیم پزشکی بیمارستان شهید مدنی تبریز برای نخستین بار در منطقه شمال‌غرب کشور موفق به تعبیه پیس بدون لید یا باتری ضربان‌ساز قلبی بدون سیم در قلب بیمار مبتلا به نارسایی هدایتی ضربان قلب شد و این عمل پیشرفته با موفقیت کامل انجام پذیرفت.

ناصر صفایی، رئیس بیمارستان شهید مدنی تبریز در این باره گفت: انجام این پروسیجر نوین گامی موثر در ارتقای درمان بیماران با اختلالات هدایتی قلب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص این تکنیک افزود: کاهش خطر عفونت و خونریزی، حذف عوارض مربوط به وجود پاکت در شیوه‌های معمول، عدم محدودیت حرکتی اندام فوقانی، حجم و وزن کمتر دستگاه و بهبود زیبایی محل کاشت از مزایای مهم این روش است.

صفایی بیان داشت: این نوع باتری ضربان‌ساز نسل جدید، بدون سیم بوده و با قرارگیری مستقیم در داخل قلب، کمک چشمگیری به بهبود کیفیت زندگی بیماران قلبی می‌کند.

مرکز فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز از مراکز برجسته درمان قلب در کشور است که با حضور اساتید مجرب جراحی و کاردیولوژی، همگام با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به بیماران قلبی و عروقی خدمات تخصصی و پیشرفته ارائه می‌دهد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.