مهاجرانی: در جنگ تحمیلی سوم حس ملی‌گرایی افزایش یافت

صدا و سیما شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 23:32
سخنگوی دولت گفت: باید از والدین داغ‌دیده میناب بیاموزیم چگونه محکم پای کار ایران بایستیم و از مادری که فرزند خود را نمی‌توانست بشناسد، بیاموزیم چطور پای کار ایران ماند و این ایران بود که برای او مهم بود.

*** در جنگ تحمیلی سوم حس ملی‌گرایی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه مهاجرانی در آیین « تجلیل از زنان پای کار ایران در جامعه کار و تولید در جنگ تحمیلی سوم » که به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: جنگ با همه خشونتی که دارد، به انسان‌ها توان ایثار می‌دهد و در طول این جنگ شاهد صحنه‌های والایی از شکوه انسانیت بودیم.

سخنگوی دولت افزود: در جنگ، جامعه به یک باره به بلوغی رسید که دیگر مهم نبود از چه طیف سیاسی باشید، بلکه مهم این بود که همه امروز پای کار ایران ایستاده‌اند.

او گفت: در این جنگ فهمیدیم نباید به اجنبی امید داشته باشیم. امید مادر بشریت است. زندگی از امید زاده می‌شود. یاد گرفتیم این امید را باید از درون خود متجلی کنیم. باید از دل جنگ؛ روایت امید، باور به خویشتن، رواداری، همیت و غرور ملی را روایت کنیم.

سخنگوی دولت افزود: با نظر لطف خداوند به این آب و خاک، آینده ایران از حال آن بهتر خواهد بود به این علت که این سرزمین بار‌ها مورد تاخت و تاز قرار گرفته، چنگیز و اسکندر را به خود دیده، شهریور ۱۳۲۰ را به خود دیده، اما به لطف خداوند، این سرزمین همچنان غیور و با ملت، سر بلند کرده است. 

مهاجرانی گفت: ایران پس از حمله مغول، ایران علمی‌تری شد چرا که توانستیم مغول را هم به سمت علم و تمدن سوق دهیم. آنها کنار تمدن ایران متمدن شدند. تمدن ایران این بضاعت را دارد که با لطف خداوند از قبل قوی‌تر باشد.

او افزود: کار مراقبت از وطن کار زنانه است. کار زنانه را فارغ از جنسیت و اینکه مرد زاده شدیم یا زن، باید زنانه انجام داد. چرا که مراقبت اصولا کاری زنانه است و امروز میهن زخمی ما نیاز به مراقبت و امید دارد. ما ملتی هستیم که در بزنگاه‌های تاریخی قد علم کرده‌ایم. همانطور که دکتر اسلامی ندوشن می‌گوید ایران مثل ققنوسی است که هربار از خاکستر خود قد علم می‌کند و زیباتر از قبل ساخته می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به هجوم دشمن به زیرساخت‌های فولاد، پتروشیمی و پل‌ها گفت: دستاورد‌های ایران که در روز‌های پایانی مورد هجوم قرار گرفت نشان داد چقدر در این کشور کار شده است. پل بی-۱ را چه کسی ساخت؟ پژوهشگاه پلاسما و لیزر را چه کسی ساخت؟ فرزندان ایران ساختند.

او با تاکید بر اینکه باید برای مشکلات راهکار پیدا کنیم افزود: با پنهان کردن مشکلات به راهکار نمی‌رسیم. راهی جز پذیرش وجود ندارد و باید واقعیت را بپذیریم. ناترازی داریم. صنعت فولاد و پتروشیمی آسیب‌دیده، اما باید راه حل مشکل را پیدا کنیم و در این مسیر یادمان باشد که باید مادرانه مراقب ایران عزیزمان باشیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.