
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زهرا بهروزآذر در آیین « تجلیل از زنان پای کار ایران در جامعه کار و تولید در جنگ تحمیلی سوم » که به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: آمار بیکاری زنان نگرانکننده است و امیدواریم بستههای دیجیتال حمایتی، تدوین و از شاغلان این حوزه حمایت شود.
معاون امور زنان رئیس جمهور افزود: بر اساس آمار جنگ تحمیلی دوم ۱۲ روزه، میزان خروج نیروی کار از بازار کار بالا بود و پیشبینی میشود عدد خروج نیروی کار در جنگ تحمیلی سوم عدد بزرگتری باشد.
او گفت: پیش از جنگ در معاونت امور زنان رئیس جمهوری و وزارت کار، بر اساس برنامه هفتم توسعه برای گروههای مختلف زنان و نیازمندیهای آنها بسته سیاستی آماده کرده بودیم که نیاز به بازنگری دارد.
معاون امور زنان رئیس جمهور با بیان این که در جنگ همیشه نخستین قربانیان زنان و کودکان هستند افزود: این موضوع در جنگ تحمیلی آمریکایی - صهیونی هم تجربه شد. قطعی اینترنت بر خلاف سیاستهای دولت چهاردهم، در این روزهای سخت چارهای نبود، اما موجب اختلال گسترده در معیشت زنان فعال در مشاغل غیررسمی و کسبوکارهای دیجیتال شده است.
خانم بهروزآذر افزود: در زمانی که مجوز دورکاری برای زنان شاغل صادر شده بود، بسیاری از زنان حضوری در محل کار حاضر بودند و دوشادوش مردان، ایران پیروز را رقم زدند.
معاون امور زنان رئیس جمهور همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی سوم گفت: ایران پیروز امروز نتیجه تلاش ۳ گروه است. نخستین گروه، تلاشها و جانفشانی نیروهای مسلح است، دومین گروه، همکاران دستگاههای خدمتگذار در بدنه دولت بودند که روایتهای مختلفی از شگفتیهای زنان در این عرصه موجود است.
خانم بهروزآذر افزود: گروه سوم، مردم بودند که خودجوش در میدانها حضور داشتند و دارند و توانستند پیشبینی دشمن را نقش بر آب کنند.