عراقچی از مسقط به اسلام آباد برمی‌گردد؛ همراهانش برای مشورت به تهران می‌آیند

همشهری آنلاین یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 01:21
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه، "سیدعباس عراقچی" بعد از پایان سفرش به عمان و قبل از عزیمت به روسیه، مجدداً با مقامات پاکستان دیدار می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دیدار با مقام‌های پاکستانی و انتقال مواضع و دیدگاه‌های ایران درباره مختصات هرگونه تفاهم برای خاتمه کامل جنگ و برقراری صلح، طبق برنامه اعلام شده قبلی، شامگاه شنبه پنجم اردیبهشت ماه وارد مسقط شد.

بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه، قرار است عراقچی بعد از پایان سفر به مسقط و قبل از عزیمت به مسکو، مجدداً به اسلام آباد برود و دیداری با مقامات پاکستان داشته باشد.

گفته می‌شود بخشی از هیأت همراه وزیر امور خارجه در جریان سفر به اسلام آباد، بعد از رایزنی‌ها با مقامات پاکستانی، برای مشورت و اخذ دستورالعمل‌های لازم در مورد مباحث مرتبط با خاتمه جنگ به تهران بازگشته و یکشنبه‌ شب در اسلام‌ آباد مجدداً به عراقچی ملحق شوند.

وزیر امور خارجه و هیأت همراه پیش از مسقط، در اسلام‌ آباد پایتخت پاکستان رایزنی‌های سیاسی دوجانبه‌ای را پیش برده بودند.

عراقچی در مدت زمان کوتاه حضور در اسلام‌ آباد با فیلد مارشال "عاصم منیر" فرمانده ارتش و "محمد اسحاق‌دار" وزیر خارجه و "شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه چهارم اردیبهشت‌ ۱۴۰۵ در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اخبار منتشره درباره سفر قریب‌الوقوع به چند کشور همسایه را تأیید کرد و نوشت: «عازم سفری به اسلام‌ آباد، مسقط و مسکو هستم. هدف از این سفرها، هماهنگی نزدیک با شرکای خود در موضوعات دوجانبه و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای است. همسایگان ما در اولویت ما قرار دارند».

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.