تظاهرات مخالفان ناتو و جنگ علیه ایران در اسپانیا

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 02:17
شهروندان اسپانیایی در مخالفت با وجود پایگاه‌های ناتو در اسپانیا و جنگ آمریکا و رژیم صهیونی علیه ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات مخالفان ناتو و جنگ علیه ایران در اسپانیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در مرکز مادرید صد‌ها اسپانیایی در مخالفت با جنگ آمریکا و رژیم صهیونی علیه ایران، درگیری در غزه و حضور پایگاه‌های ناتو در اسپانیا تجمع اعتراضی برگزار کردند. گفته می‌شود که اعتراضات همزمان در بیش از ۲۰۰ محل در سراسر اسپانیا برگزار شد.

این تجمع را گروه غیردولتی مردم نهاد اسپانیایی "جنگ را متوقف کنید" سازماندهی کرده بود.

اعتراض شهروندان اسپانیایی در حالی انجام شده است که روز گذشته، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد یک ایمیل داخلی پنتاگون نشان می‌دهد این وزارتخانه در حال بررسی گزینه‌هایی برای تنبیه آن دسته از متحدان ناتو است که به آمریکا در جنگ علیه ایران کمک نکردند.

طبق این ایمیل، این گزینه‌ها شامل به تعلیق درآوردن عضویت اسپانیا در ناتو و قطع حمایت دیپلماتیک از حاکمیت بریتانیا بر جزایر فالکلند است که بحث حاکمیت بر آن با آرژانتین محل مناقشه است.

اسپانیا اجازه نداده است که از پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک خود یا حریم هوایی اسپانیا برای عملیات علیه ایران استفاده شود.

رئیس‌جمهور آمریکا بار‌ها از متحدان ناتو به دلیل آنچه او حمایت ناکافی توصیف کرده، انتقاد و تهدید به خروج از این ائتلاف کرده است.

روز گذشته، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا نیز در واکنش به این ادعا گفته بود: «ما با ایمیل کار نداریم؛ با اسناد رسمی و مواضع دولت آمریکا کار داریم.»

او افزود: «موضع اسپانیا روشن است: همکاری کامل با متحدان، اما همیشه در چارچوب حقوق بین‌الملل.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.