تجاوز گشتی‌های ارتش اسرائیل به جنوب سوریه

افکار نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 10:47
منابع محلی در استان درعای سوریه از تحرکات نظامی جدید ارتش اسرائیل در نزدیکی خطوط مرزی خبر دادند.

 یک واحد گشتی متعلق به ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به روستای «جمله» واقع در منطقه «حوض الیرموک» در حومه غربی درعا تجاوز کرد.

بر اساس گزارش منابع محلی، نیروهای این گشتی در جریان پیشروی در این منطقه اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه کردند.

حمله به درعا و نواحی جنوبی سوریه توسط رژیم صهیونیستی پیشینه طولانی دارد و این رژیم از زمان آغاز بحران در سوریه، بارها این مناطق را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده است.

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از سقوط حکومت بشار اسد در آذرماه سال گذشته، این تهاجمات ابعاد گسترده‌تری یافته و به شکل پیشروی‌های زمینی، استقرار ایست‌های بازرسی و اشغال بخش‌هایی از منطقه حائل درآمده است.

در حالی که مقامات صهیونیست این اقدامات متجاوزانه را تحت عنوان تامین «امنیت مرزی» توجیه می‌کنند، تحلیلگران سیاسی بر این باورند که این تحرکات در راستای راهبرد میان‌مدت این رژیم برای اشغال اراضی سوریه صورت می‌گیرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.