توزیع متمرکز اقلام راهبردی تجهیزات پزشکی از ۸ اردیبهشت

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 12:07
سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از اجرای نخستین تجربه توزیع متمرکز اقلام راهبردی در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور از ۸ اردیبهشت خبر داد.

توزیع متمرکز اقلام استراتژیک تجهیزات پزشکی از ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی علیزاده در تشریح جزئیات این طرح، گفت: تمامی هماهنگی‌های لازم با واحد‌های مرتبط در سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت، شرکت‌های توزیع‌کننده و نهاد‌های نظارتی به طور کامل انجام شده و زیرساخت‌های اجرایی برای شروع این فرآیند تاریخی فراهم گردیده است.

وی با اشاره به ماهیت پیشگامانه این طرح افزود: از آنجایی که روند توزیع اقلام راهبردی از مسیر متمرکز، نخستین بار در حوزه تجهیزات پزشکی کشور در حال اجراست، طبیعتاً بخش مربوط به آماده‌سازی و ظرفیت‌سازی توسط شرکت توزیع‌کننده، زمان‌بر شد؛ چرا که ما در حال طراحی و پیاده‌سازی مدلی هستیم که علاوه بر شفافیت، پایداری زنجیره تأمین را نیز تضمین کند.

علیزاده با تأکید بر عزم جدی برای رفع موانع اجرایی تصریح کرد: تیم‌های فنی و اجرایی ما شبانه‌روز در حال رصد و پیگیری نهایی‌سازی فرآیند‌ها هستند و در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵، سامانه توزیع متمرکز به صورت رسمی فعال شده و شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده می‌توانند از مزایای این سامانه نوین بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تحول در نظام توزیع، گامی بلند در جهت کاهش واسطه‌ها، افزایش شفافیت آماری و اطمینان از دسترسی عادلانه و به‌موقع مراکز درمانی به اقلام راهبردی خواهد بود و نتایج ملموس آن به‌زودی در کاهش چالش‌های تأمین کالا مشهود خواهد شد. انتخاب این تاریخ مبارک نیز نمادی از برکت و امید برای آغاز این مسیر جدید در خدمت‌رسانی به نظام سلامت کشور است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.