بر اساس گزارش روزنامۀ تایمز، ایران همچنان حاکمیت بیچون و چرا بر تنگۀ هرمز دارد و عبور کشتیها فقط از کریدور لارک امکانپذیر است.
این روزنامه به نقل از دادههای دریایی گزارش داد که بیش از ۶۰۰ فروند کشتی تجاری بزرگ همچنان در تنگۀ هرمز و خلیج فارس سرگردان و گرفتار ماندهاند.
طبق این گزارش در حال حاضر کشتیهایی که موفق به دریافت مجوز از مقامات ایرانی میشوند ملزم به تردد از «کریدور لارک» هستند؛ مسیری که در آبهای سرزمینی ایران و در محدودۀ جزایر هرمز و لارک تعریف شده و عبور از آن نیازمند کسب مجوز و هماهنگی با نیروی دریایی سپاه پاسداران است.