عبور از هرمز فقط با جواز ایران و مسیر لارک

نامه نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 14:08
هرمز کاملا در کنترل ایران است؛ عبور کشتی‌ها همچنان از کریدور لارک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس گزارش روزنامۀ تایمز، ایران همچنان حاکمیت بی‌چون و چرا بر تنگۀ هرمز دارد و عبور کشتی‌ها فقط از کریدور لارک امکان‌پذیر است.

این روزنامه به نقل از داده‌های دریایی گزارش داد که بیش از ۶۰۰ فروند کشتی تجاری بزرگ همچنان در تنگۀ هرمز و خلیج فارس سرگردان و گرفتار مانده‌اند.

طبق این گزارش در حال حاضر کشتی‌هایی که موفق به دریافت مجوز از مقامات ایرانی می‌شوند ملزم به تردد از «کریدور لارک» هستند؛ مسیری که در آب‌های سرزمینی ایران و در محدودۀ جزایر هرمز و لارک تعریف شده و عبور از آن نیازمند کسب مجوز و هماهنگی با نیروی دریایی سپاه پاسداران است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.