رویترز: مذاکرات آمریکا و ایران در بن‌بست قرار دارد

افکار نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 14:18
در حالی که نقض تعهدات آمریکا برای اتش‌بس با ایران ادامه دارد، خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از واژه «بن‌بست» برای توصیف وضعیت جاری پیرامون مذاکرات آمریکا و ایران استفاده کرد.

 این خبرگزاری انگلیسی در توضیح چرایی بن‌بست در مذاکرات آمریکا و ایران می‌گوید که هر دو طرف «تمایل کمی برای تعدیل شرایط (خواسته‌های) خود» نشان می‌دهند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که به رغم حسن نیت ایران در خصوص آتش‌بس و گفت‌وگوها با میانجیگری پاکستان، اصرار آمریکا به اقدامات ناقض آتش‌بس از قبیل محاصره دریایی و توقیف کشتی‌های مرتبط با ایران ادامه دارد.

سیدعباس عراقچی وزیر خارجه ایران، روز شنبه پنجم اردیبهشت‌ در اسلام آباد طی دیدار با فیلد مارشال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان، درباره آخرین تحولات مرتبط با آتش‌بس و خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و همکاری برای تقویت صلح و ثبات در منطقه‌ غرب آسیا بحث و تبادل نظر کرد.

عراقچی در این دیدار از مساعی جمیله و تلاش‌های ارزشمند دولت پاکستان به‌ویژه عاصم منیر برای برقراری آتش‌بس و خاتمه جنگ قدردانی و دیدگاه‌ها و ملاحظات کشور در این خصوص را تبیین کرد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.