عربستان مجازات نقض مقررات حج را تشدید کرد

افکار نیوز یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 14:58
وزارت کشور عربستان مجازات خود علیه ناقضان مقررات حج را تشدید کرد.

 وزارت کشور عربستان اقدامات خود علیه ناقضان مقررات حج را تشدید و اعلام کرده است هر کس برای ویزای زیارتی شخصی که بدون مجوز، حج را انجام داده یا قصد انجام آن را دارد، یا کسی که بدون مجوز وارد مکه و اماکن مقدس شده، اقدام کند، جریمه‌ای تا سقف ۱۰۰۰۰۰ ریال سعودی (تقریباً ۲۷۰۰۰ دلار) پرداخت خواهد کرد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که این مجازات‌ محدود به متخلف نیست، بلکه هر کسی که به آنها کمک کند را نیز شامل می شود و این کمک می تواند ارائه خدمات حمل و نقل، اقامت یا صدور ویزای زیارتی به منظور دور زدن مقررات باشد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که این مجازات ممکن است چند برابر شود.

طبق این بیانیه افراد مقیم و یا حجاج در صورت تخلف، از عربستان اخراج و تا ۱۰ سال از ورود مجدد به این کشور منع خواهند شد. علاوه بر این، در صورت اثبات تبانی، وسیله نقلیه مورد استفاده در تخلف ممکن است مصادره شود.

در این بیانیه آمده است: این مجازات از ابتدای ذی القعده تا ۱۴ ذی الحجه(موسم حج) اعمال خواهد شد. اعتراض به این تصمیمات ظرف ۳۰ روز پذیرفته می‌شود و درخواست‌های تجدیدنظر در دادگاه ظرف ۶۰ روز رسیدگی خواهد شد.

وزارت کشور عربستان از همه خواست که به مقررات حج امسال پایبند باشند و با مقامات مربوطه برای تضمین امنیت حجاج همکاری کنند.

این وزارت هشدار داد که نقض مقررات، متخلفان را مشمول مجازات‌های قانونی خواهد کرد و از عموم مردم خواست هرگونه تخلف را گزارش دهند.

حج تمتع امسال از اوایل ماه ذی‌القعده آغاز می‌شود و تا پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ادامه خواهد داشت.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.