تقوی: نظام داوری و مربیان را ساماندهی خواهیم کرد

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 16:52
رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه نظام داوری و مربیان را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: باید زمینه را برای رشد و پیشرفت بهترین‌ها فراهم کنیم.

تقوی: نظام داوری و مربیان را ساماندهی خواهیم کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید میلاد تقوی در دیدار با اعضای هیات والیبال استان مرکزی، اظهار داشت: مردم در دو ماه گذشته در جبهه‌های متعدد در حال جنگ با دشمن بودند. والیبال نیز وظایفی در این زمینه دارد که بازیِ با غیرت از جمله آنها است و بازیکنان تیم‌های ملی والیبال باید در مسابقات پیش رو غیرتمندانه به میدان بروند و تلاش خود را برای کسب هر امتیاز انجام دهند.

وی با بیان این‌که قطعا هیات‌های استانی والیبال و دیگر ورزش‌ها برای فعالیت مشکلاتی دارند، گفت: باید با همکاری و همدلی، کار‌ها را پیش ببریم. خوشبختانه فدارسیون والیبال امروز از نظر کادر اجرایی و هیات رئیسه، جزو بهترین دوران خود است.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه نظام داوری و مربیان را ساماندهی خواهیم کرد، افزود: نزدیک به ۴۰۰ داور ملی فعال داریم که اگر یک بازی به هر کدام بدهیم، باید یکسال در نوبت باشند؛ بنابراین همانند اردوی تیم ملی که نخبگان دعوت می‌شوند، باید داوران نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشند که به عنوان نخبه از آنها دعوت به همکاری شود.

وی با بیان اینکه تعداد مربیان والیبال کشور از بازیکنان بیشتر است، گفت: در مجموع سیستم تقسیم بندی سهمیه‌ای برای استان‌ها (تعداد سهمیه بر اساس جمعیت استان) اشتباه است و باید مربیان و داوران همانند بازیکنان تلاش کنند و سطح فنی خود را افزایش دهند تا به سهمیه‌های مورد نظر فدراسیون برسند.

تقوی تاکید کرد: باید زمینه را برای رشد و پیشرفت بهترین‌ها فراهم کنیم. نیاز به پالایش اساسی داریم تا نخبگان در این رشته ورزشی مشخص شوند. در دوره اخیر داوری ۱۵۶ نفر برای آزمون ثبت نام کردند که ۳۵ نفر در کلاس شرکت و ۱۵ نفر کاندیدای ملی شدند که از این تعداد ۱۰ نفر انتخاب خواهند شد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: اگر بخواهیم در مسابقات والیبال المپیک ۲۰۳۲ نماینده داوری از ایران داشته باشیم، باید از اکنون برای ارتقای سطح فنی داوران تلاش کنیم. به همین دلیل از امسال کارت‌های مربیگری و داوری تاریخ انقضا خواهند داشت و در پایان مهلت، داوران و مربیان باید در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند و در صورت داشتن توان علمی و فنی، کارت آنها تمدید می‌شود.

وی با یادآوری اینکه رشد و توسعه والیبال ساحلی و زنان جزو اهداف و اولویت‌های فدراسیون است که باید به صورت ویژه کار شود، گفت: استان مرکزی می‌تواند یکی از پایگاه‌های ساحلی کشور باشد چراکه معتقدم نیاز نیست که حتماً در استان‌های ساحلی این کار‌ها انجام شود. برای مثال بار‌ها در کشور‌های مختلف شاهد بودیم که مسابقات ساحلی در مکانی غیر از نوار ساحلی و در محدوده پارک‌ها برگزار شده است.

تقوی به تعامل و همکاری مناسب فدراسیون با مدیران کل ورزش و جوانان در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به زودی نشستی نیز با محمد مرادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی برگزار می‌کنیم تا برای افزایش همکاری‌ها و برطرف کردن مشکلات هیات والیبال اقدام شود که در این راستا حتماً درمورد تخصیص یک سالن ویژه رشته والیبال هم بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.