نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا درباره پیامدهای شدید توقف تردد در تنگه هرمز برای اقتصاد جهانی رایزنی کردند.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد : «کر استارمر»، نخست وزیر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی درباره لزوم ازسرگیری کشتیرانی در تنگه هرمز گفتگو کردند.
بر اساس بیانیه سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس ، سران ۲ کشور با توجه به پیامدهای شدید این موضوع بر اقتصاد جهانی و برای هزینه زندگی مردم انگلیس و جهان، درباره نیاز فوری به ازسرگیری کشتیرانی در تنگه هرمز گفتگو کردند.
در بیانیه آمده است : نخست وزیر آخرین پیشرفت ها در ابتکار مشترک خود با رئیس جمهور فرانسه (امانوئل ماکرون) برای بازگرداندن آزادی دریانوردی را به اطلاع ترامپ رساند.
این در حالیست که «پاتریک پویان»، مدیرعامل شرکت توتال روز گذشته در خصوص تنگه هرمز که حدود یک پنجم نفت و گاز جهان از آن عبور می کند، ابراز نگرانی کرده بود.
مدیرعامل شرکت توتال در کنفرانس سیاست جهانی در شانتیلی در حومه پاریس در این خصوص گفته بود: اگر این وضعیت ۲ یا ۳ ماه دیگر ادامه یابد، ما وارد دنیایی از کمبود انرژی می شویم که کشورهای آسیایی پیش از این از آن رنج برده اند. شما نمی توانید بدون عواقب جدی، ۲۰ درصد از نفت و گاز کره زمین را سرگردان و غیرقابل دسترس داشته باشید.
این در حالیست که به دنبال تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به خاک ایران و افزایش ناامنی ها در منطقه، تردد از تنگه هرمز متوقف شده است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.