۱۵ موشک آمریکا در دست سپاه؛ «مهندسی معکوس» آغاز شد

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 18:41
سپاه پاسداران از کشف و خنثی‌سازی بیش از ۱۵ موشک سنگین و عمل‌نکرده آمریکایی در هرمزگان خبر داد.

۱۵ موشک آمریکا در دست سپاه؛ مهندسی معکوس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپاه اعلام کرده این موشک‌ها که در جریان جنگ تحمیلی سوم شلیک شدند، عمدتاً از نوع GBU ،BLU و مدل‌های دیگر پیشرفته آمریکا بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، مکانیسم انفجاری این موشک‌ها به درستی عمل نکرده و سالم در اختیار نیروهای متخصص قرار گرفته است.

سپاه پاسداران اعلام کرد با خنثی‌سازی موفق موشک‌ها، تجهیزات دشمن برای مهندسی معکوس به واحدهای فنی و تحقیقاتی منتقل شده است.

روابط عمومی سپاه به استناد گزارش‌های دریافتی گفته «از آغاز جنگ تحمیلی سوم تاکنون، بیش از ۶۰ فروند موشک و پهپاد را نیروهای سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان کشف، خنثی‌سازی یا منهدم کرده‌اند و برخی موارد هم برای مطالعات فنی استفاده شده‌اند.»

۱۵ موشک آمریکا در دست سپاه؛ مهندسی معکوس آغاز شد

در این گزارش آمده «میان تجهیزات کشف‌شده، انواع موشک‌های سنگرشکن، کروز و پهپادهای پیشرفته دشمن از جمله مدل‌های هاروپ، لوکاس، ام‌کیو ناین و هرمس مشاهده شده و بسیاری از این سامانه‌ها به‌صورت سالم کشف شده‌اند.»
 
سپاه اعلام کرده که عملیات خنثی‌سازی در تمامی مناطق و شهرهای هرمزگان با «موفقیت کامل» به پایان رسیده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.