تصویب آیین‌نامه‌های صنعت برق در هیئت دولت

صدا و سیما یکشنبه 06 اردیبهشت 1405 - 19:26
معاون اول رئیس‌ جمهور با تشریح مصوبه‌های نشست امروز هیئت دولت، از تصویب آیین‌نامه‌هایی در عرصه صنعت برق خبر داد و گفت: این تصمیم‌ها با هدف ساماندهی منابع، بهینه‌سازی مصرف سوخت و توسعه معامله‌های برق در بورس (بازار سرمایه) انرژی، گرفته شده است.

تصویب آیین‌نامه‌های صنعت برق در هیئت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رضا عارف با توجه به مصوبه‌های نشست امروز یکشنبه هیئت وزیران، تصمیم‌های دولت در عرصه صنعت برق را تشریح کرد.

عارف گفت: در این نشست، آیین‌نامه ماده‌های ۸ و ۹ برنامه ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به تصویب رسید که بر اساس آن، شیوه‌نامه تعیین نرخ سوخت مصرفی برای تولید برق از طرف وزارت نیرو تعیین می‌شود.

معاون اول رئیس‌ جمهور اظهار داشت: بر اساس این آیین‌نامه، همه منابع به‌دست‌آمده از فروش سوخت به حساب تسویه یارانه و بهینه‌سازی واریز خواهد شد و این منابع در قالب لایحه‌های بودجه سنواتی برای تسویه مابه‌التفاوت هزینه تأمین برق مشترکان دارای تعرفه مخفف، بازپرداخت تعهدهای دولت بابت سوخت صرفه‌جویی‌شده و اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده می‌شود.

عارف تأکید کرد: این ساز و کار در جهت ساماندهی منابع و مصرف‌ها و بهبود مدیریت در بخش انرژی کشور، طراحی شده است.

معاون اول رئیس‌ جمهور، همچنین از تصویب آیین‌نامه اجرایی بند «ب» ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این آیین‌نامه در جهت توسعه معامله‌های برق در بورس (بازار سرمایه) انرژی، افزایش رقابت‌پذیری و ایجاد شفافیت در این عرصه، تدوین و تصویب شده است.

عارف تصریح کرد: با اجرای این مصوبه‌ها، زمینه‌های لازم برای ارتقای کارآمدی بازار برق و بهبود مدیریت منابع انرژی در کشور، فراهم می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.