
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی مستقر در وین شامگاه یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آمریکا عادت دارد از موضع قدرت مذاکره و به استفاده از نیروی نظامی یا تشدید تحریمها تهدید کند.»
این نماینده روسیه ضمن انتقاد از این رویکرد آمریکا، گفت: «واضح است که این طرح درباره ایران جواب نمیدهد.»
اولیانوف افزود:بهترین راه پیش روی آمریکا در شرایط فعلی آن است که همه این عناصر را که شبیه اخاذی و تعیین ضربالاجل است، از موضع خود کنار بگذارد.
طرف پاکستانی تلاش کرد دور دیگری از مذاکرات را در مدت آتشبس ۲ هفتهای میان ایران و آمریکا پس از بینتیجه ماندن دور اول در ۲۳ فروردین برگزار کند.
با این حال، ایران پس از نقض تعهدات آمریکا در مدت آتشبس با اقدام به محاصره دریایی و لفاظیهای تهدیدآمیز مقامات آمریکایی، اعلام کرد که در فضای تهدید حاضر به مذاکره نیست.