وب سایت "تنکر ترکرز": نفت ایران از محاصره آمریکا عبور کرد

شمال نیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 08:19
وب‌سایت «تنکر ترکرز» گزارش داد که چهار میلیون بشکه نفت ایران از خط محاصره دریایی آمریکا عبور کرده است.
وب سایت "تنکر ترکرز": نفت ایران از محاصره آمریکا عبور کرد

به گزارش شمال نیوز به نقل از الجزیره انگلیسی، این وب‌سایت یکشنبه شب اعلام کرد که علاوه بر این، ایران ۴.۶ میلیون بشکه نفت در پایانه‌های صادرات نفت خام خود بارگیری کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۸۰ درصد از صادرات نفت ایران از تنگه هرمز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت کپلر، ایران در ماه مارس روزانه ۱.۸۷ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است.

این گزارش افزود که میزان صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل تاکنون روزانه ۱.۷۱ میلیون بشکه بوده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در نهم اسفند ۱۴۰۴ گذشته خاک کشورمان را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن باعث ایجاد ناامنی در تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس و دریای عمان شدند.

اگرچه این جنگ سرانجام ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ با آتش‌بس دو هفته‌ای با میانجیگیری پاکستان متوقف شده اما به دلیل محاصره دریایی تنگه هرمز توسط آمریکا، هنوز دور دوم مذاکرات برای برقراری آتش‌بس نهایی در منطقه برگزار نشده است.

رویترز بامداد دوشنبه گزارش داد، با توجه به توقف گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا و محدود ماندن عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز که عرضه جهانی نفت را محدود نگه داشته، قیمت نفت بیش از ۲ درصد افزایش یافت.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.