به گزارش شمال نیوز، مهدی یونسیرستمی روز یکشنبه در نخستین جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیسجمهوری به استان مازندران در ساری، اظهار کرد: برای تسریع در اجرای مصوبات، یک تیم ویژه پیگیری در استان تشکیل شده است تا روند تحقق پروژهها را بهصورت مستمر رصد کند.
استاندار مازندران با بیان اینکه مصوبات سفر به وزارتخانههای مربوطه ابلاغ شده است، تصریح کرد: از آنجا که صورتجلسه سفر به امضای دستگاههای ملی رسیده، سهم هر بخش مشخص شده است؛ بخشی از اعتبارات از محل منابع عمومی کشور و سازمان برنامه و بودجه، بخشی از محل منابع داخلی دستگاهها، بخشی از طریق مولدسازی داراییهای استان و بخشی نیز از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تأمین خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شد تمامی دستگاههای اجرایی استان، نماینده ویژهای برای پیگیری روزانه اجرای مصوبات معرفی کنند و همچنین یک نماینده به سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شود تا گزارش پیشرفت پروژهها بهصورت ماهانه در دو بخش فنی و مالی ارائه و جمعبندی آن برای پیگیریهای سطح ملی در اختیار استانداری قرار گیرد.
یونسیرستمی با تأکید بر اهمیت مولدسازی داراییها گفت: دستگاههای اجرایی مکلف شدند حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت فهرست اموال و داراییهای قابل مولدسازی را به سازمان مدیریت و معاونت عمرانی استانداری اعلام کنند تا در نخستین جلسه کارگروه مولدسازی استان تعیین تکلیف شود؛ چراکه بخش قابل توجهی از جذب منابع ملی، منوط به تأمین سهم استان از این محل است.

استاندار مازندران یکی دیگر از محورهای مهم اجرای مصوبات سفر را تأمین سهم منابع داخلی دستگاهها دانست و افزود: برخی دستگاهها از جمله راهداری، جهاد کشاورزی و نوسازی مدارس باید بخشی از اعتبارات را از محل منابع داخلی خود تأمین کنند که این امر نیازمند پیگیری و تلاش مضاعف مدیران استانی برای دریافت سهم اعتباری استان از برش ملی دستگاه مربوطه است.
وی تأکید کرد: اجرای دقیق و بهموقع مصوبات سفر رئیسجمهوری، اولویت نخست مدیریت استان است و با انسجام دستگاههای اجرایی، این اعتبارات بهصورت کامل جذب و در مسیر توسعه مازندران هزینه خواهد شد.
بیستمین سفر استانی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران که ظهر روز چهارشنبه -۶ اسفند- ۱۴۰۴ به مقصد مازندران آغاز شده بود، پس از برگزاری پنج نشست تخصصی، بهرهبرداری از دهها طرح زیرساختی استان با ارزش بیش از ۲۷ همت و انجام گفتوگوی تلویزیونی با مردم استان، پیش از ظهر روز پنجشنبه هفت اسفند ۱۴۰۴ پایان یافت.
پزشکیان در ابتدای این سفر پس از استقبال رسمی مدیران ارشد استان و ادای احترام به شهدا و غرس یک نهال درخت انجیلی از گونههای بومی جنگلهای هیرکانی در محوطه استانداری مازندران، ابتدا در نشست با سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی حضور یافت که در این نشست هشت تفاهمنامه سرمایهگذاری کلان در حوزههای گوناگون خدماتی، صنعتی و زیرساختی با حضور رئیسجمهور به امضا رسید.
پس از پایان این نشست نیز با دستور رئیسجمهور دهها طرح زیرساختی و عمرانی و خدماتی مازندران به ارزش بیش از ۲۷ همت به بهرهبرداری رسید.
پزشکیان سپس در نشست با بانوان فرهیخته مازندران حضور یافت و با جمعی از بانوان موفق این استان در حوزههای گوناگون اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی دیدار و گفتوگو کرد.
سومین برنامه سفر رئیسجمهور به مازندران، دیدار با فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان بود که شامگاه چهارشنبه به عنوان آخرین برنامه روز نخست سفر به مازندران برگزار شد.
برنامههای روز دوم سفر پزشکیان به مازندران صبح روز پنجشنبه با حضور او در نشست توسعه عدالت آموزشی آغاز شد و پس از آن نیز نشست شورای برنامهریزی و توسعه مازندران با حضور رئیسجمهور برگزار شد.
رئیسجمهور پس از پایان نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان، در گفتوگویی تلویزیونی با مردم استان به تشریح دستاوردهای سفر پرداخت و از در نظر گرفتن بیش از ۳۵.۵ همت اعتبار برای اجرای طرحهای زیرساختی و کمک به توسعه مازندران خبر داد.