کشف یک مرکز جاسوسی مجهز به استارلینک در تهران

صدا و سیما سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 12:57
پلیس اطلاعات تهران بزرگ از کشف یک واحد مسکونی خبر داد که متهمین در آن با نصب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و تجهیزات ارتباطی پیشرفته، اطلاعات حساس را به سرویس‌های جاسوسی خارجی ارسال می‌کردند.

کشف یک مرکز جاسوسی مجهز به استارلینک در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: مأموران پلیس اطلاعات فاتب با اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به کشف یک واحد مسکونی شدند که به عنوان پایگاه فعالیت‌های جاسوسی مورد استفاده قرار گرفته بود.

بر اساس تحقیقات، متهمان با طرح و برنامه‌ریزی دقیق اقدام به اجاره واحد مسکونی کرده و در آن تجهیزات پیشرفته ارتباطی از جمله اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را نصب و استفاده می‌کردند. متهمین با بهره‌گیری از این امکانات، به ارسال اطلاعات و اخبار به سرویس‌های جاسوسی و شبکه‌های معاند خارج از کشور می‌پرداختند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شهروندان خواست با هوشیاری و دقت، هرگونه فعالیت مشکوک در ساختمان‌ها و واحد‌های مسکونی را سریعاً به پلیس اطلاع دهند تا با مشارکت مردم، از هرگونه سوءاستفاده و تهدید امنیتی پیشگیری شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.