به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی علیزاده با تاکید بر اینکه در مقطع فعلی با بحران یا کمبود حاد راننده مواجه نیستیم، گفت: روند جذب و استخدام نیروی جدید متوقف نشده و شرکت همچنان در حال پذیرش رانندگان واجد شرایط است تا ظرفیتهای خود را ارتقا دهد.
علیزاده ادامه داد: روند بازسازی اتوبوسهای کارکرده و فرسوده نیز با قدرت و سرعت در حال پیگیری است. همچنین در راستای مدیریت بهتر منابع انسانی و رفع دغدغههای احتمالی برای تامین راننده در آینده، برنامهریزیهای مشترکی با همکاری پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به ترکیب جنسیتی نیروی کار در این مجموعه، اعلام کرد: در حال حاضر هیچ راننده خانمی در خطوط اتوبوسرانی تهران فعالیت نمیکند.
علیزاده علت این موضوع را موانع قانونی مرتبط با طبقهبندی مشاغل دانست و تاکید کرد: از آنجایی که رانندگی اتوبوس در دسته مشاغل «سخت و زیانآور» قرار میگیرد، بهکارگیری بانوان در این حوزه ممنوعیت دارد و شرکت واحد ملزم به رعایت این قوانین است.
علیزاده همچنین گفت: تفاوت معنادار درآمدی میان مسیرهای درونشهری و برونشهری، یک چالش جدی است. این مسئله هم در بخش اتوبوسهای ملکی وابسته به شهرداری و هم در ناوگان بخش خصوصی کاملا مشهود است. در واقع، رانندگانی که دارای گواهینامه پایه یک هستند، به دلیل جذابیتهای مالی بالاتر و درآمد بیشتر در خطوط جادهای و برونشهری، تمایل بسیار کمتری برای کار در ترافیک داخل شهر دارند و ترجیح میدهند فعالیت حرفهای خود را به خارج از شهرها منتقل کنند.