رئیس جمهور کلمبیا: حمله به کوبا به معنای تجاوز نظامی به آمریکای لاتین خواهد بود

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 11:24
رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد: «من با حمله نظامی به کوبا مخالفم، زیرا این یک تجاوز نظامی به آمریکای لاتین است.»

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» به‌صراحت هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و آن را اقدامی فراتر از یک درگیری دوجانبه دانست. 

به گزارش ایسنا، او نوشت: «من با حمله نظامی به کوبا مخالفم، زیرا این یک تجاوز نظامی به آمریکای لاتین است.» 

پترو همچنین تأکید کرد که منطقه کارائیب باید به‌عنوان «منطقه صلح» باقی بماند و مردم کوبا تنها صاحبان سرنوشت کشور خود هستند. 

او در پایان پیامش با لحنی نمادین و اشاره به مبارزات تاریخی آمریکای لاتین، نوشت: «این قاره، قاره آزادی است نه اشغال». 

این موضع‌گیری در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد که تهدید کرده بود پس از پایان عملیات در ایران، ممکن است علیه کوبا اقدام کند. 

این اظهارات در چارچوب سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه هاوانا ارزیابی می‌شود؛ سیاستی که با تحریم‌های گسترده اقتصادی و فشار انرژی همراه بوده است. 

در مقابل، مقامات کوبایی نیز به این تهدیدها واکنش تندی نشان داده‌اند. میگل دیاز کانل، رئیس جمهور این کشور تأکید کرده است که کوبا در برابر فشارها تسلیم نخواهد شد و جامعه بین‌المللی باید نسبت به «تهدیدات خطرناک و بی‌سابقه» آگاه باشد. 

تحلیلگران معتقدند هم‌زمان با افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، تنش میان واشنگتن و هاوانا وارد مرحله‌ای حساس شده و مواضع کشورهایی مانند کلمبیا می‌تواند بر شکل‌گیری صف‌بندی‌های جدید در آمریکای لاتین تأثیرگذار باشد.

توئیت گوستاو پترو

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.