رئیس کمیته امنیت مجلس: باید روابطمان با مسکو را گسترش دهیم

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 11:49
رئیس کمیته امنیت مجلس دوازدهم ضمن استراتژیک خواندن روابط دوجانبه میان تهران و مسکو، بر گسترش این رواط دیپلماتیک تأکید کرد.

احمد عجم، رئیس کمیته امنیت مجلس، در رابطه با اهمیت همکاری و تعاملات راهبردی ایران و روسیه، گفت: روابط میان تهران و مسکو، عمیق و استراتژیک است. 

به گزارش خانه ملت، رییس کمیته امنیت مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه ایران و روسیه باید به سمت تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف حرکت کنند، اظهار کرد: هر دو کشور در عرصه‌های گوناگون نیز این رویکرد را ثابت کرده اند؛ به عنوان مثال در حوزه دیپلماسی شاهد حمایت‌های خوب روسیه و چین از کشورمان بوده ایم. 

وی افزود: در واقع وتوی قطعنامه بحرین که تلاش داشت کشورمان را دچار چالش و مشکل کند، برگ برنده خوبی برای کشورمان بود که با همکاری راهبردی مسکو و پکن عملیاتی شد. 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور در حال رویارویی با مسائل خودشان هستند، تصریح کرد: به عنوان مثال روسیه اکنون با اوکراین و ناتو در حال جنگ است اما بدون شک، ضرورت گسترش روابط در حوزه‌های دیپلماسی و میدانی دارای اهمیت دوچندان است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: در سفر اخیر هیأت دیپلماتیک کشورمان به روسیه نیز، همکاری‌های بین دو کشور مورد توجه قرار گرفت و ایده‌های بسیار خوبی مطرح شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.