ماجرای تبلیغ داروهای کمیاب در پلتفرم داخلی ؛ کلاهبرداری یا تخلف؟

همشهری آنلاین سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
عضو هیأت‌مدیره انجمن داروسازان ایران به موضوع تهیه داروهای کمیاب توسط یک پلتفرم داخلی واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین، هادی احمدی عضو هیأت‌مدیره انجمن داروسازان ایران در واکنش به اقدام یک پلتفرم داخلی مبنی بر تبلیغات در فضای مجازی و ادعای تهیه داروهای کمیاب گفت: این اقدام یک تخلف آشکار است، زیرا نه مجوز سازمان غذا و دارو را دارد و نه صلاحیت انجام آن را.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: وقتی دارو کمیاب است، یعنی اینکه تولید آن محدود بوده و در نتیجه توزیع آن نیز به صورت قطره‌چکانی و از طریق برخی داروخانه‌ها انجام می‌شود. پس چگونه یک پلتفرم می‌تواند داروهای کمیاب را تهیه کند؟!

احمدی این ادعا را نوعی کلاهبرداری دانست و توضیح داد: حتما برای تهیه چنین داروهایی چند برابر قیمت دارو را مطالبه خواهد کرد که این هم تخلف است.

وی با اشاره به وجود سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به سوالات هموطنان درخصوص تهیه داروهای کمیاب گفت: از طریق این سامانه می‌توان متوجه شد که داروی کمیاب را از کدام داروخانه باید تهیه کرد و اینگونه نیست که یک پلتفرم بتواند به داروهای کمیاب دسترسی داشته باشد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.