«پاتوق جوانان تهران» راه اندازی شد

همشهری آنلاین سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
اولین پاتوق جوانان در بوستان هنرمندان تهران افتتاح شد پاتوقی که قراره در آن کلی اتفاقات خوب برای جوانها رخ دهد تا حال دلشان خوب شود.

همشهری آنلاین_مهران عباسی: به گفته خاطره کلیبری مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان محتوای این پاتوق‌ها متفاوت از برخی برنامه‌های شبانه شهری است در واقع در این پاتوق ها با برنامه‌ریزی هوشمند، مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری از جمله اجرای موسیقی‌های حماسی و ملی-میهنی، به‌ویژه موسیقی‌های محلی هر استان، و نیز تئاتر خیابانی با مضامین جنگ، حماسه و هویت در آن گنجانده شده است: «هدف از راه اندازی پاتوق جوانان این بوده که ضمن تقویت هویت جوانان، محتوای بومی جایگزین الگوهای وارداتی شود و یک پایگاه فرهنگی-اجتماعی مختص جوانان شکل بگیرد.»

در این فضاها، علاوه بر سخنرانی‌های مذهبی و مداحی، فعالیت‌هایی همچون شعر، موسیقی، خوشنویسی و نقاشی نیز برگزار می‌شود. گلیبری یادآور شده است: در ایام جنگ که بسیاری از هنرمندان با تعطیلی فعالیت‌هایشان مواجه بودند، از ظرفیت آن‌ها در پاتوق‌ها استفاده شد؛ هنرمندان جوان به آموزش نقاشی، اجرای کارهای هنری و تعامل با کودکان و نوجوانان پرداختند و خوشنویسان نیز به آموزش علاقه‌مندان مشغول شدند.

علیرضا رحیمی، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاح این پاتوق گفت:ایجاد چنین فضاهایی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش مشارکت اجتماعی، مهارت‌آموزی و بروز خلاقیت در میان جوانان باشد و توسعه این مراکز باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.