سقف وام مسکن بیشتر شد

مشرق نیوز سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
سقف وام ودیعه مسکن با مصوبه بانک مرکزی ۳۳ درصد افزایش یافت و در کلان‌شهر تهران به ۳۶۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش مشرق؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مصوبه‌ای جدید، سقف تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن را با هدف افزایش قدرت خرید مستأجران، حدود ۳۳ درصد ارتقا داد.

بر اساس جزئیات ابلاغ شده، سقف این وام در کلان‌شهر تهران از ۲۷۵ میلیون تومان به ۳۶۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین مبالغ جدید برای مراکز استان‌ها ۲۸۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۸۵ میلیون تومان و مناطق روستایی ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به سال ۱۴۰۴ رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مطابق این گزارش، نرخ سود مصوب برای این تسهیلات ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط موظف هستند این وام را در بازه زمانی حداکثر ۶۰ ماهه (۵ سال) به سیستم بانکی بازپرداخت نمایند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.