بندر فجیره امارات چرا مهم است؟

عصر ایران سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:28
 امارات با این خط لوله در حال دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت بدون نیاز به تنگه است.

ایران امروز حمله پهپادی به منطقه نفتی بندر فجیره امارات داشت.

به گزارش عصرایران، بندر فجیره امارات در ساحل دریای عمان و نقطه اتصال خط لوله نفت امارات از خلیج فارس برای دور زدن تنگه هرمز است. 

 امارات با این خط لوله در حال دور زدن تنگه هرمز و صادرات نفت بدون نیاز به تنگه است.

امارات مثل عمان، در خلیج فارس و دریای عمان، ساحل دارد.

اماراتی ها از سال ها قبل، خط لوله زمینی در جنوب تنگه هرمز ساختند تا با انتقال نفت از میادین نفتی ابوظبی در ساحل خلیج فارس به سمت بندر فجیره در ساحل دریای عمان، نیاز به تنگه هرمز را حذف کنند.

این خط لوله که انتهای آن به بندر فجیره می رسد در جنگ و بحران فعلی، به سود امارات بود زیرا به این کشور اجازه داد صادرات نفت خود را با وجود بسته ماندن تنگه هرمز ادامه دهد.

بندر فجیره امارات چرا مهم است؟

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.