گفتگوی تلفنی ترامپ و رئیس جمهور چین درباره ایران

عصر ایران سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:29
بسنت در مصاحبه با برنامه «اتاق خبر آمریکا» در شبکه فاکس نیوز مدعی شد که از مقامات چینی خواهد خواست تا در حمایت از باز شدن تنگه به ایالات متحده بپیوندند.
 وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و شی جین‌پینگ همتای چینی او تلفنی در مورد مساله ایران گفت و گو کردند.
 
به گزارش ایرنا، اسکات بسنت امروز دوشنبه در یک مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که واشنگتن نظارت خواهد کرد که آیا چین تلاش‌های دیپلماتیک خود در رابطه با ایران را برای تشویق به باز کردن تنگه هرمز افزایش می‌دهد یا خیر.
 
وی اضافه کرد که این موضوع در دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
بسنت در مصاحبه با برنامه «اتاق خبر آمریکا» در شبکه فاکس نیوز مدعی شد که از مقامات چینی خواهد خواست تا در حمایت از باز شدن تنگه به ایالات متحده بپیوندند.
 
بسنت اضافه کرد که روسای جمهور آمریکا و چین، در تماس‌های تلفنی خود درباره ایران صحبت کرده‌اند و و در نشست ۱۴ و ۱۵ مه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) خود در پکن، به طور شخصی در این مورد تبادل نظر خواهند کرد.
 
وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین درباره نشست آتی پکن اظهار نظر کرد و آن را فرصتی برای ترامپ و شی برای تبادل نظر و پیشبرد اجماع حاصل از توافقی که سال گذشته در کره جنوبی حاصل شد، توصیف کرد.
 
بسنت که کارزار تحریم ایران را شکست خورده می‌بیند، مدعی شد که چین ۹۰ درصد از انرژی ایران را می‌خرد، بنابراین آنها تهران را تامین مالی می‌کنند.
 
وزیر خزانه داری آمریکا معتقد است که چین و روسیه باید از مسدود کردن ابتکارات سازمان ملل متحد، مانند قطعنامه‌ای که گام‌هایی را برای محافظت از کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز تشویق می‌کند، دست بردارند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.