عارف: صنعت نفت در دوران جنگ درخشان ظاهر شد

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:30
معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از عملکرد صنعت نفت در دوران جنگ، تأکید کرد: مجموعه نفت در خط مقدم فعالیت‌های اقتصادی کشور خوش درخشید و با ادامه تولید، صادرات و تأمین انرژی، نقش مؤثری در حفظ ثبات و آرامش جامعه ایفا کرد.

عارف: صنعت نفت در دوران جنگ درخشان ظاهر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهور امروز در نشستی با مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران، عملکرد این مجموعه در دوران جنگ را درخشان توصیف کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این صنعت راهبردی تجلیل به‌عمل آورد.

محمدرضا عارف در این نشست که با حضور حمید بورد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های تابعه برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی صنعت نفت در شرایط جنگی گفت: در دوران جنگ، بخش‌های مختلف دولت و صنعت فعال بودند، اما در رأس این فعالیت‌ها، مجموعه نفت خوش درخشید.

وی افزود: کارکنان عملیاتی این صنعت با هوشمندی و تخصص بالا، از تولید نفت و گاز تا توزیع فرآورده‌ها، عملکردی فوق‌العاده از خود نشان دادند و توانستند آرامش اقتصادی را در کشور حفظ کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از این تلاش‌ها تأکید کرد: آنچه در این حوزه رقم خورد، حاصل روحیه ایثار، تخصص و حضور میدانی کارکنان صنعت نفت بود که اجازه ندادند، اختلالی در زندگی مردم ایجاد شود.

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به نقش این مجموعه در دوران جنگ گفت: صنعت نفت بخشی از پازل این نبرد بود و تا این لحظه، شرکت ملی نفت ایران عملکرد موفقی از خود به‌جا گذاشته است.

حمید بورد با تأکید بر ادامه حضور کارکنان این صنعت در میدان افزود: تمامی مدیران و کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت ملی نفت ایران همچون سایر مردم ایران تا آخرین لحظه در صحنه باقی خواهند ماند و سنگر مقاومت و ایستادگی را ترک نخواهند کرد.

وی استمرار تولید و صادرات و ایجاد درآمد ارزی برای کشور را سه مأموریت اصلی این شرکت در دوران جنگ عنوان کرد و گفت: در این دوره ۴۰ روزه، با وجود تهدیدات مکرر علیه زیرساخت‌های نفتی، از جمله جزیره خارک به‌عنوان پایانه اصلی صادراتی، مدیریت هزاران چاه و مخزن نفتی برای حفظ تولید و صادرات، با تلاش گسترده کارکنان عملیاتی و ستادی محقق شد.

در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای حفظ تولید و صادرات نفت و گاز کشور در این دوره ارائه کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان با تأکید بر اهمیت نقش صنعت نفت در پایداری اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: استمرار این مسیر با تکیه بر توان داخلی و روحیه جهادی کارکنان، تضمین‌کننده ثبات اقتصادی و عبور موفق کشور از شرایط سخت خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.