گزارش وزیر خارجه به نمایندگان از رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:30
آقای عراقچی وزیر امور خارجه، نمایندگان ملت را از طرح‌ها و پیشنهاد‌های مطرح شده در مذاکرات ایران - آمریکا در اسلام‌آباد و آخرین تلاش‌های دیپلماتیک برای خاتمه جنگ تحمیلی مطلع کرد.

گزارش وزیر امور خارجه به نمایندگان از رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گزارش جامعی از تحولات عرصه سیاست و روابط خارجی و و فراز و نشیب‌های دیپلماتیک از آغاز جنگ تحمیلی تاکنون ارائه کرد.

عراقچی در این نشست دیدگاه‌های کشورمان و نیز مواضع سایر کشور‌ها را برای نمایندگان تبیین کرد.

وزیر امور خارجه همچنین نمایندگان ملت را در جریان طرح‌ها و پیشنهادات مطرح شده در مذاکرات ایران-آمریکا در اسلام‌آباد و آخرین روند‌های مرتبط با روند دیپلماتیک و تلاش‌های جاری برای خاتمه جنگ تحمیلی قرار داد.

وزیر امور خارجه با تحلیل از فداکاری و مقاومت بی‌نظیر نیرو‌های مسلح و حضور هوشمندانه مردم شریف ایران در خیابان‌ها و میادین تأکید کرد که با ایستادگی، شجاعت و غیرت مثال‌زدنی ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران در جایگاه بازیگری بسیار مقتدر برای صیانت از منافع و حقوق ملت ایران ظاهر شده است.

در این نشست، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه سیاست خارجی در دوره جنگ تحمیلی، نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را پیرامون موضوعات و چشم‌انداز مذاکرات مطرح نموده و تأکید کردند که دستگاه دیپلماسی باید با روحیه‌ای جهادی و رویکردی مبتکرانه از تمام توان و ظرفیت خود برای تامین منافع و حقوق حقه ایران استفاده کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.