
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما هوشنگ بازوند، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، امروز در مراسم افتتاح ۱۲ کیلومتر از آزادراه کمربندی غربی قم، در تشریح روند اجرای طرحهای زیرساختی حملونقل، از تسریع در پیشبرد پروژههای جادهای، ریلی و راهگذری خبر داد.
بازوند با اشاره به انسجام و هماهنگی شکلگرفته در مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: با تدابیر و تصمیمات بهموقع وزیر راه و شهرسازی، تمامی بخشها از جمله شرکت ساخت، سازمان راهداری و شرکت راهآهن در تداوم خدماترسانی و صیانت از زیرساختهای حیاتی کشور مشارکت داشتند.
وی افزود: در پی آسیب به تعدادی از پلها، تقاطعها و تونلهای در حال ساخت و بهرهبرداری، بازسازی و بازگشایی مسیرها در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد و هیچیک از محورهای اصلی بیش از ۴۸ ساعت مسدود نماند.
بازوند تصریح کرد: در حوزه ریلی نیز بازسازی یکی از پلهای آسیبدیده و ازسرگیری تردد قطارها در کمتر از ۴۰ ساعت محقق شد.
وی یادآور شد: در این مسیر، ۱۵ تن از کارکنان وزارت راه و شهرسازی به شهادت رسیدند که یاد آنان گرامی است.
معاون وزیر درباره عملیات ارتقای محور قدیم قم–تهران گفت: این محور به طول تقریبی ۱۱۰ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد و بخشهایی از آن طی سال گذشته و ایام پایانی سال به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: برنامهریزی لازم برای تکمیل قطعات باقیمانده در محدوده استانهای تهران و قم انجام شده و عملیات اجرایی با تأمین منابع ادامه خواهد یافت.
بازوند در ادامه با اشاره به کریدورهای شمال–جنوب اظهار کرد: محور چالوس تا بندر امام خمینی به طول تقریبی یکهزار کیلومتر با مشارکت دولت و بخش خصوصی در حال اجراست و بیش از نیمی از آن توسط سرمایهگذاران بخش خصوصی احداث میشود.
وی افزود: بخش عمده این مسیر تعیین تکلیف شده و حدود ۵۵۰ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده است و تنها دو قطعه باقیمانده نیز در مرحله نهایی تعیین تکلیف سرمایهگذاری قرار دارد.
معاون وزیر راه اعلام کرد: قطعه ۷۸ کیلومتری این مسیر که امروز ۱۲ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسید، بخش مهمی از این کریدور راهبردی محسوب میشود.
بازوند با اشاره به ویژگیهای فنی طرحهای جدید گفت: بهرهگیری از روسازی بتنی در این پروژه اقدامی نوآورانه و متناسب با ظرفیت داخلی کشور در تولید سیمان است و میتواند به بهینهسازی مصرف منابع و افزایش دوام محورهای مواصلاتی منجر شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با قدردانی از همراهی تمام دستگاهها و عوامل اجرایی تصریح کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی با تکیه بر توان فنی و مدیریتی خود، اجرای پروژههای زیربنایی را با جدیت و سرعت لازم دنبال میکند و امید است با استمرار همکاریها، طرحهای راهبردی کشور در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل شود.