برداشته شدن محدودیت سنی اهدای خون در کشور

عصر ایران سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:31
مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون از حذف سقف سنی اهدای خون در کشور خبر داد. بر اساس دستورالعمل جدید که مطابق با استانداردهای کشورهای توسعه‌یافته تدوین شده است، افراد بالای ۶۵ سال نیز در صورت تایید سلامت توسط پزشک، مشمول اهدای خون می‌شوند.

مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: سقف سنی اهدای خون در کشور برداشته شد؛ بنابراین دیگر محدودیتی برای اهدای خون افراد بالای ۶۵ سال وجود ندارد.

به گزارش سازمان انتقال خون، شهرام شکرچی افزود: دستورالعمل جدید این سازمان، بر اساس جدیدترین منابع علمی معتبر تدوین شده و این تصمیم بر اساس رویکرد کشورهای توسعه یافته اتخاذ شده است که در آنها ملاک اهدای خون، پایش سلامت اهداکننده نه سن اهداکننده است.

شکرچی تصریح کرد: اکنون تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بدون محدودیت و سقف سنی، خون اهدا کنند.

وی با تاکید بر حفظ کیفیت خون اهدایی، گفت: تغییری در کیفیت و سلامت خون افراد بالای ۶۵ سال ایجاد نخواهد شد چرا که تمامی اهداکنندگان، قبل از انجام اهدای خون توسط پزشک معاینه می‌شوند.

مدیرکل دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون تصریح کرد: اهداکنندگان بالای ۶۵ سال، علاوه بر پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز مورد بررسی قرار گرفته و تنها در صورت تایید سلامت آنها، اجازه ورود به فرایند اهدای خون را خواهند داشت.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.